משלוח חינם עד הבית, 1-5 ימי עסקים ברכישה מעל 399 ש"ח

אקנה וכתמי עור

אקנה וכתמי עור הם מצב בעור שכיח אשר משפיע על רוב בני האדם בשלב כזה ואחר. הם גורמים להיווצרות של כתמים, עור שמן ולעתים עור חם או כואב למגע. אקנה מתפתחת בדרך כלל באזורים הבאים – בגב – זה משפיע על יותר ממחצית מהאנשים עם אקנה, פנים – זה משפיע כמעט על כולם עם פצעי האקנה, חזה – זה משפיע על כחמישה עשר אחוזים מהבריות עם אקנה. כתמי עור נגרמים על פי רוב באמצעות השמש ובדרך כלל אינם מזיקים בכלל – אם כי כתמים מסוימים הם בעצם סוג של סרטן העור או עשויים לגרום להיווצרות המחלה. אך גם אם הכתמים שפירים, בני אדם רבים מחפשים טיפול לשיפור המראה שלהם. טוב תעשו באם תקראו באופן רציף, וכך תתוודעו לכל העולם המופלא של אקנה וכתמי עור.

מה הם הסוגים שבהם אקנה וכתמי עור נוצרים?

כאשר חושבים בנשימה אחת על אקנה וכתמי עור, כי אז יש להכיר את ששת הסוגים העיקריים של כתמי עור, אשר נוצרים באמצעות אקנה, ואלו הם לפניכם – 

1. ציסטות – הסוג החמור ביותר של כתמי עור אשר נגרמים על ידי אקנה. הם למעשה גושים גדולים מלאים במוגלה שנראים דומים לשחין ונושאים את הסיכון הגדול ביותר לגרימת צלקות קבועות.

2. נקודות שחורות – בליטות קטנות שחורות או צהבהבות שמתפתחות על גבי העור, הן אינן מלאות בלכלוך, כי אם הן שחורות, וזאת משום שהבטנה הפנימית של זקיק השערה מייצרת פיגמנטציה, הווה אומר – צבע.

3. גושים – גושים קשים גדולים אשר מצטברים מתחת לפני העור והם עשויים להיות כואבים למדי.

4. לבנים – בעלי מראה דומה לראשים שחורים, אבל הם יכולים להיות מוצקים יותר ולא יתרוקנו בעת סחיטה.

5. papules – בליטות אדומות קטנות, אשר עשויות להרגיש רכות או כואבות.

6. pustules – דומה לפפולות, אבל יש להן קצה לבן במרכז, הנגרם מהצטברות של מוגלה.

מה ניתן לעשות במקרה של אקנה וכתמי עור?

כשמנסים להבין מה בדיוק ניתן לעשות במקרה של אקנה וכתמי עור, כי אז כדאי להכיר את טכניקות העזרה העצמית שמובאות לעיל, אשר יכולות להיות שימושיות מאוד – 

1. למרות שלא ניתן לרפא אקנה וכתמי עור, ניתן לשלוט בהם באמצעות טיפול. מספר קרמים וג’לים לטיפול בכתמים זמינים בבתי המרקחת. 

2. אל תשטפו את אזורי העור המושפעים יותר מפעמיים ביום. ניקיון תכוף עלול לגרות את העור ולהחמיר את התסמינים.

3. תחפפו את השיער באופן קבוע ותנסו להימנע מלאפשר לשיער ליפול על פניכם.

4. תשטפו את האזור הפגוע עם סבון עדין, או לחלופין עם חומר ניקוי ומים פושרים. מים חמים או קרים מאוד יכולים להחמיר את האקנה.

5. אל תנסו “לנקות” נקודות שחורות או לסחוט כתמי עור. זה עלול להחמיר את מצבם ולגרום לצלקות קבועות.

6. פעילות גופנית סדירה לא באמת מסוגלת לשפר את האקנה או את כתמי העור, אך היא יכולה לשפר את מצב הרוח שלכם ולשפר את ההערכה העצמית שלכם. תתקלחו בהקדם האפשרי לאחר שתסיימו להתאמן, וזאת משום שהזיעה עשויה לגרות את האקנה וכתמי העור.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
Wishlist 0
Continue Shopping
Open chat