משלוח חינם עד הבית, 1-5 ימי עסקים ברכישה מעל 399 ש"ח

הפרשות וגינליות. כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול.

באופן טבעי, כחלק מהמחזוריות הנשית. כל אישה חווה במהלך החודש, הפרשות וגינליות משתנות. יש את הפרשות הווסת המוכרות. ובדרך כלל, כ-12 יום לאחר היום הראשון של הווסת נראה הפרשה צמיגית דמוית חלבון ביצה. זו ההפרשה של הביוץ והיא טבעית לחלוטין.

נשים רבות חוות במהלך החודש גם תופעות אחרות כמו גירוי או ממש גרד ואגינלי. הפרשות נוספות שאינן הפרשות וסת או ביוץ. פטריות או ריח רע מהאזור.

מה אפשר לעשות כדי להימנע מכל אלו?
דבר ראשון להפסיק לאלתר להשתמש בתחתוניות!

כן, זה נשמע מפתיע. וכן רוב הנשים חושבות שלשם זה התחתוניות נועדו, והם אלו שמצילות אותם מריח רע או מתחושת אי-נוחות מההפרשות.
אבל ההפך הוא הנכון. התחתוניות מורכבות מחומרים מאד לא בריאים ושאינם טובים לעור. החומרים הללו רק גורמים ליותר גרד, יותר הפרשות ולהופעת דלקות ופטריות. במקום למנוע הן רק מחמירות את המצב.
אזור הואגינה צריך להיות כמה שיותר מאוורר. 

אז איך עושים את זה? פשוט מוותרים לגמרי על שימוש בתחתוניות. מי שרגילה לתחתוניות באופן יומיומי, ובמשך שנים רבות. קרוב לוודאי שתרגיש בימים הראשונים ממש “ייסורי גמילה” ויהיה לה קשה, לא נעים ולא נח ללכת ללא התחתונית. אבל ברגע שתעברו את השבוע-השבועיים הראשונים ללא התחתוניות גם תתרגלו וגם תרגישו ירידה בכמות ההפרשות.

נשים רבות שסובלות שנים מהפרשות, ריח וגרד יצליחו לשפר ואף להפסיק לחלוטין את התופעות האלו רק מעצם הפסקת השימוש בתחתוניות.
אבל, לא תמיד זה מספיק. אז מה עוד?
1. השתמשו בתחתונים שעשויים מ-100% כותנה. הכותנה טובה לאוורור של האזור ועוזרת במניעת התופעות. בכל מקרה, הקפידו לכבס את התחתונים שאתן לובשות בחומרי ניקוי טבעיים.
2. טפטפו טיפה של שמן אתרי לבנדר על התחתונים. שימו לב כי השמן האתרי הוא חזק ופעיל ולכן לא משתמשים בו כל יום. שמים שמן רק בימים שצריך. כלומר כאלו שמרגישים בהם גרד, הפרשות, גירוי או כשיודעים על הימצאותה של פטריה. (שימו לב לא להחליף את הלבנדר בשמן עץ התה, הוא אינו מתאים לשימוש ישיר באזור הזה ויכול לעשות נזק)
שמן לבנדר מותר לשימוש גם בהריון, כך שמתאים מאד להריוניות הסובלות מהפרשות במהלך ההריון.
3. אם אתן נוטות לפטריות וגרד חוזרים. מומלץ לעשות אמבטיה ולהוסיף למים כ- ⅓ כוס חומץ תפוחים. (לא יותר מ-3 פעמים בשבוע) וממש שטפו את האזור עם המים המהולים בחומץ. (בשום אופן לא לשטוף עם חומץ בלבד. הוא מרוכז וחזק וחייב להיות מהול במים)
4. הקפדה על תזונה – סוכר וגלוטן מעודדים הפרשות, גרד ופטריות. הימנעות מסוכר וגלוטן יכולה לסייע מאד בדרך להיפטר מהן.

5. סעיף שמיועד למיטיבות לכת- להפסיק לשטוף את האזור עם סבון בכלל! (בין אם זה סבון רגיל ובין אם זה סבון מיוחד לשטיפה אינטימית) כן, גם במקרה הזה כמו בתחתוניות מה שמוצג כתכשיר מונע, למעשה מחמיר. סבון גורם לייבוש יתר של האזור, ולכן ייצור ההפרשות מתגבר. מי שרגילה לשטיפות יומיומיות עם סבון תידרש לתקופת הסתגלות. אבל למתמידה מובטח שיפור משמעותי בריח, הפרשות וגרד. 
עם מה לשטוף במקום? רק עם מים! הם מספיקים בהחלט. 3 פעמים בשבוע ניתן לעשות שטיפה עם מים וחומץ תפוחים, כמו שמפורט בסעיף 3. 6. אם הפסקת שימוש בתחתוניות, הפסקת שטיפות בסבון וכל שאר הדברים שהומלצו כאן עדיין לא מספיק עוזרים לך. מוזמנת אלינו לקליניקה- נוכל לעזור לך להגיע לאיזון נכון בעזרת תזונה מתאימה, דיקור סיני יעודי ושילוב של ניקוי ע”י צמחי מרפא שיותאמו לך באופן אישי.
7. פרוביוטיקה וגינלית  טבליות המיועדות להכנסה לתוך הנרתיק. הטבליות מחזקות את הפלורה הטבעית (=החיידקים הטובים) של צוואר הרחם ומסייעות בהפחתת דלקות, פטריות גרד וכדומה.

9. אוורור של האזור. איך עושים זאת? מורידים תחתונים. מצאי לפחות שעה ביום בה את יכולה פשוט להיות ללא תחתונים בכלל. האוורור היומי יסייע בהפחתת תופעות הגרד, ההפרשות וכו’.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
Wishlist 0
Continue Shopping
Open chat